DON HENLEY TILL SVERIGE I SOMMAR

Trummisen och sångaren Don Henley från The Eagles, kommer till Sverige 20 juni, meddelar Live Nation.

Han uppträder på Ericsson Globe i Stockholm den 20 juni. Det blir inledningen på Europaturnén. Enligt Live Nation kommer han att spela låtar från hela sin karriär, både Eagles-låtar och sololåtar. Det vore tjänstefel annars.

Jag har sagt flera gånger den senaste tiden att jag inte ska gå på fler konserter i år, framförallt för att satsa pengarna på annat, men jag tror inte att jag kan undvika att köpa biljetter till denna konsert.

Jag har lyssnat oerhört många timmar på Eagles och Don Henley genom åren och är helt såld på stämsång och countryrock. När Eagles uppträdde i O2 arena i London i juni 2014 var jag väldigt nära att köpa biljetter och resa, men annat kom emellan.

Nu när Eaglesmedlemmen Glenn Frey är borta så kan man inte komma närmare Eagles än att uppleva Henley live.

Läs mitt porträtt av Eagles här!

 

Don Henley on CBS Sunday Morning

 

Eagles största hit, Hotel California, live Capital Centre, 1977

Kommentera

