RICHARD HERREY OCH JAG HAR NÅGOT GEMENSAMT

Ända sedan bröderna Herrey vann Melodifestivalen med sina gyllene skor 1984 har folk vänt sig om och trott att det är jag som är Richard. Faktiskt. Jag har alltid undrat varför folk stirrat så och min slutsats har varit den. Många har sagt att vi är så lika. Det kan hända att vi är eller möjligen var när jag var yngre och hade ungefär likadant hårsvall som han hade då han och bröderna vann.
Richard Herrey är programledare i P3 och P4 på nätterna då och då och när jag arbetade på Sveriges Radios Ekoredaktion sommaren 2013 nämnde jag detta för honom och bad honom att vi kunde låta någon ta en bild på oss för publicering på Facebook så att folk kunde göra en bedömning när vi stod bredvid varandra. Han gick med på det som du ser. Döm själv.

Jag 1991 eller 92.

12821567_1709307866006562_6735602304486018410_n 1

Kommentera

