SPRINGSTEEN GER EXTRAKONSERT

on

Bruce Springsteen gör ytterligare en spelning på Ullevi den 23 juli – en månad efter de andra två. Det meddelar Live Nation. Springsteen har spelat över 30 gånger i Sverige. Den första konserten hölls i Konserthuset i Stockholm 21 november 1975.

Läs mitt porträtt av Springsteen här! (skrevs för tio år sedan)

Jag har sett honom fem gånger, senast på Ullevi 2012. Den här gången väljer jag att inte gå.

Jag får leva på minnen från Ullevikonserterna sommaren 2012. Då överraskade Springsteen med Drive all night från 1980. Han sjöng den med lika stor inlevelse som under The river-turnén. Videon här är väldigt bra gjord och någonstans i publikhavet, vid mixerbordet, finns jag. Gåshud.

 

Kommentera

